Savannah's Paw Tracks

Autobiography of a Former Shelter Cat

Archive for the tag “CAT PLAY”

Are you a dare devil?

HIYA!!  SAVANNAH HERE!!!

Well if you aren’t a dare devil, then The Kid Sage has you covered with her escapades. I’ll let her tell you this tail tale in her own words ‘cuz thank Ceiling Cat I wasn’t there to experience Mom L’s shrieks!! MOL!!!

“Ahem…coff, coff…Hi guys! TKS here. Thanks for joining our bloggy Savannah’s bloggy today. She asked me to show off illustrate my craziness that caused Mom L to babble for several minutes with incoherent sounds.

So it started like any other night. I was lounging in Alfie’s bed on the bench that sits on our staircase landing. This is the bed Alfie’s Mom Stella made for him right before he started his journey to The Bridge. We are honored that his Mom Miss Stella let our Mom L have it.

Moving on…I decided that I had never explored the staircase railing and today seemed like a good time.

Hmmm…I think this is gonna be fun!

Like any other tight rope walker, I considered my surroundings, the degree of danger aka “risk to life and limb”, and decided to go forward. That brought out Mom L’s first gasp.

Whoa! This is pretty cool! All four paws fit on this little walkway

Now Mom L is calling for Dad P and also grabbing for her phone camera. I figured that meant I was good to go with my new exploration.

I wonder if I can just slip down this to the bottom??

Yeah, well my exploration didn’t bring out the best in Mom L, what can I say.

Okay, Okay…I’m down and safe. Let me rest my tail navigator

So I gave up and hopped down onto the landing. I had to give my tail a little rest after it’s help in keeping me balanced on that narrow rail.

Let us know in comments what makes your humans emit alien screeches when you try out a new activity.”

PAW PATS, THE KID SAGE

TKS and KK Cat Chat

HIYA!!   SAVANNAH HERE!!!

Well it isn’t often that we cats allow humans to catch us having a cat chat, but even with her cat-R-acts, Mom L was able to capture a silly cat chat between TKS and KK.

Hey Katie?!
What’cha want TKS?
Let’s have a contest

You can see that they were hangin’ out together, so of course a contest or game was gonna happen!

KK: “how’s about “who can look the cutest rolling upside down?” TKS: “Ummm…you mean with my head like this?”

Wow! Now KK is a master at this move.

TKS: “Perfect. Check out this move! My mouth is even kind’a open KK: “ohhh…nice one TKS

KK is so generous and always compliments TKS for her part in every game they play.

KK:” But look at mine with paws up!! TKS: “Yeah well I still think my twist with an inside out chin position is better

MOL!! TKS is still a competitor at heart!

TKS: “KK you do that upside down move all the time. Why? KK:” “Cuz I’m tryin’ to look vulnerable to you so you will wanna snuggle with me

Ahhhh—KK shares a truth.

KK: “So, is it working’ on your TKS? TKS: “*chuckle* Yeah ‘cuz now I play with you in the morning, but not so much with Her Royal Highness Savannah.

Yep, TKS got that right. I am not giving into KK’s “submissive” moves. Although I have tried a couple of playful lunges at her without any hissing from me. I’m not sure if that is “cat play” as I never had any other kitty help me learn what that is.

TKS: “*closes eyes and giggles* You got that right TKS!!

Sigh—now they both know I am a hold out!!

KK: ” Thanks for the contest TKS. It was fun” TKS: “Yeah kid, it was, wasn’t it”

Maybe one day I will be where TKS is; havin’ a cat chat with KK. Ya never know with me!!?

PAW PATS, SAVANNAH

 

s

 

sf

 

 

 

Where did that cat come from?

HIYA!!!   SAVANNAH HERE!!!

You all know about those disappearing house panther cats, right? Well The Kid Sage about scared Mom L outta the house yesterday!!!

Getting ready to watch a bit of TV

Mom L just didn’t see what was lookin’ right back at her, do you?

And the eyes have it

Then Mom L hit the “ON” button and VOILA!! Cat revealed and Mom L gave a shriek!!!

*snicker, snicker*

You have to admit, TKS did somemighty fine hidin’ out there, didn’t she?

PAW PATS, SAVANNAH

Post Navigation

%d bloggers like this: